reklama

Nehrám sa na veľkého politika, lebo ním nie som

Vždy som inklinoval k pravicovo orientovaným stranám s liberálnymi myšlienkami. V ostatných voľbách som im takisto dal svoj hlas, avšak s ich pôsobením som nebol spokojný. Cítim, že za posledný rok sa životné podmienky mňa ako podnikateľa, ako aj mojich zamestnancov zhoršili. Ako ekonóm, zamestnávateľ, ale aj zamestnanec vo vlastnej firme, s týmto stavom nesúhlasím. Preto kandidujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Som podnikateľ a vyštudovaný ekonóm. Som spolumajiteľom spoločnosti Rabaka reklamné panely s.r.o., ktorá na trhu pôsobí od roku 1999. Zamestnávame interne 23 zamestnancov, zároveň mesačne dávame prácu ďalśím 30 živnostníkom. Nehrám sa na veľkého politika, lebo ním nie som. Som človek, ktorý vytvára pracovné miesta na východe republiky, riadne plní svoje odvodové a daňové povinnosti, a v ktorého firme za 13 rokov podnikania zamestnancom ani raz nemeškala výplata.

Vždy som inklinoval k pravicovo orientovaným stranám s liberálnymi myšlienkami. V ostatných voľbách som im takisto dal svoj hlas, avšak s ich pôsobením som nebol spokojný. Cítim, že za posledný rok sa životné podmienky mňa ako podnikateľa, ako aj mojich zamestnancov zhoršili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neplatiči v podnikateľskom sektore narástli geometrickým radom, priemerné spotrebiteľské ceny za november 2011 medziročne vzrástli o 4,6%, čo je najviac od novembra 2008. Podľa predbežných informácií má vláda v úmysle zvyšovanie daní aj v roku 2012. Slovensko hospodári s deficitom štátneho rozpočtu plánovaným na rok 2012 na úrovni 4,6%, kedy si na splácanie existujúcich úverov musíme opäť požičať. A tak sa nám všetkým bude ťažšie žiť.

Ako ekonóm, zamestnávateľ, ale aj zamestnanec vo vlastnej firme, s týmto stavom nesúhlasím.

Preto som sa rozhodol prijať ponuku hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti na kandidátnu listinu do volieb do NR SR. 22 decembra 2011 sa uskutočnilo prvé stretnutie kandidátov hnutia OL a nezávislé osobnosti v Lúčkach. Bol som milo prekvapený duchovnou úrovňou zúčastnených ľudí, ako aj lídrom Igorom Matovičom, ktorý nestavia svoj kult osobnosti, ako sme toho svedkami u iných strán. Ide nám predovšetkým o odbornosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po voľbách by som rád prispel k presadeniu týchto ekonomických tém:

1. Zastavenie rozkrádania verejných financií a majetku

Ak sa to podarí, bude dosť peňazí na zdravotníctvo, školstvo, životné prostredie, zníženie odvodov a daní

2. Čo najrýchlejšie dokončenie diaľnice Bratislava - Košice

Slovensko je tranzitná krajina bez kompletnej dialničnej siete. Dialnica do Košíc výrazne pomôže rozvoju východu Slovenska.

3. Podpora podnikateľského prostredia

Podporím 100 riešení pre efektívnejší život podnikateľa na Slovensku. Ide o odstraňovanie byrokracie a nákladov na podnikanie. Podporím nové, hlavne domáce investície skvalitňovaním podnikateľského prostredia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Zavedenie centrálneho registra neplatičov

pod hlavičkou ministerstva hospodárstva. Množstvo podnikateľov skrachovalo kvôli druhotnej platobnej neschopnosti. Takto by boli ľahko dostupné informácie o bonite obchodného partnera.

5. Zefektívnenie vymáhateľnosti práva v oblasti hospodárskych vzťahov

Považujem to za základný predpoklad zdravého podnikateľského prostredia a tým aj hospodárskeho rastu.

6. Nové pracovné miesta

Sú dôležité najmä pre dlhodobo nezamestnaných, absolventov škôl, zdravotne postihnutých. Podporím ich systémom úľav a kompenzácií odvodových nákladov pre zamestnávateľov.

7. Decentralizácia úradov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podporím presun niektorých centrálnych úradov a príspevkových organizácií z Bratislavy do regiónov s vysokou nezamestnanosťou s cieľom zvýšiť efektívnosť a znížiť prevádzkové náklady.

8. Konsolidácia verejných financií až na úroveň vyrovnaného hospodárenia a znižovanie verejného dlhu

Život štátu nad rámec ekonomických možností a zadlžovanie našich detí považujem za nemorálne.

9. Výrazné uplatnenie motivačných prvkov v sociálnom systéme

Podporím podmienenie výplaty sociálnych dávok zapojením sa do verejných prác, dodržiavaním školskej dochádzky detí a nepáchaním priestupkov a kriminality.

Keďže prichádzam z podnikateľského prostredia budem sa venovať hlavne ekonomickým témam. Uvedomujem si však, že pilierom ekonomiky štátu sú občania, ktorí pracujú a majú deti. Poznám ich potreby a problémy - mám dvoch synov.

A ešte jeden postreh. Občan je podľa mňa viac ako politik s úradníkom dokopy. Pre pretrvávajúcu byrokraciu na úradoch mám pocit, že ako občania sme sa stali ľudmi druhej kategórie a poštármi pre úradníkov. Podporím zavedenie systému, v ktorom bude samozrejmosťou, že ak úradník pre svoje rozhodnutie potrebuje ešte vyjadrenia iných úradov, zabezpečí si ich sám. A nech na tento účel nezneužíva občana. Ak úradník v zákonnej lehote nevybaví občanovu žiadosť, nech úrad vráti správny poplatok občanovi.

Tém, ktoré je potrebné v tejto krajine riešiť je mnoho. Ja sa zasadím o tie ekonomické. Problémy v oblasti sociálnej, kultúrnej, životného prostredia, neprispôsobivých občanov atď. - na tých budem participovať so svojimi kolegami z hnutia Obyčajných ľudí a nezávislých osobností. Všetci aj tak nevieme všetko a ani nemôžeme byť všade. Budem si vážiť, ak ma podporíte pri mojich ambíciách o zefetívnenie fungovania nášho štátu v prospech nás všetkých. Doplnené 25.1.2012: Kandidujem ako nezávislý na kandidátke OBYČAJNÝCH ĽUDÍ a nezávislých osobností a tento článok vyjadruje môj osobný postoj, ktorý môže, ale nemusí byť zhodný s postojmi a názormi iných kandidátov. V mnohých názoroch sa zhodujeme, v iných zasa nie a považujem to za správne. Prekáža mi umelá a falošná názorová jednota členov strán a hnutí a otvorene sa hlásim k vlastným názorom bez ohľadu na to,či vyhovujú väčšine. Rozdiely nás nedelia, ale spájajú, ak spolu hľadáme cestu k pravde.

Róbert Helcmanovský

Róbert Helcmanovský

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som podnikateľ a vyštudovaný ekonóm. Som spolumajiteľom spoločnosti Rabaka reklamné panely. Zamestnávame interne 23 zamestnancov plus mesačne dávame prácu ďalśím 30 živnostníkom, ktorým za 13 rokov môjho podnikania ani raz nemeškala výplata. Nehrám sa na veľkého politika, lebo ním nie som. Vytváram pracovné miesta na východe republiky, riadne plním svoje odvodové a daňové povinnosti. S číslom 115 kandidujem do parlamentu za stranu Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Facebook.com/Helcmanovsky Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu